پرسشنامه کوتاه شده خلاقیت رندسیپ

دسته بندي : علوم انسانی » پرسشنامه
این پرسشنامه توسط « رندسیپ» ابداع و در سال 1979 در مجله کارکنان به چاپ رسیده است . ایوانسیوچ و ماتسون در کتاب مدیریت و رفتار سازمانی در فصلی بنام «تصمیم گیری» پرسشنامه خلاقیت رندسیپ را به عنوان ابزاری کامل برای سنجش خلاقیت کارکنان در سازمانهای آموزشی گزارش کرده اند.

روایی وپایایی
قهرمان تبریزی و همکاران (1384) طی یک مطالعه مقدماتی برای آزمون روایی آن از ضریب بازآزمایی استفاده کرده اند که 92/0 به دست آمده است . و برای ضرییب پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده کرده اند که 72/0 بدست آورده اند.
محقق نیز به جهت زیاد بودن سئوالات این پرسشنامه آن را به 30 سئوال کاهش و از طریق مطالعه آزمایشی بین 30 نفر از کارکنان سازمان مورد آزمون قرار داد . در نهایت با همفکری اساتید و متخصصان مدیریت سئوالات پرسشنامه به لحاظ روایی صوری و محتوای مناسب گزارش شد و همچنین پایایی این پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 81/0 بدست آمد که از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

نمره گذاری:
در این پرسشنامه ، که کلید آن به ترتیب کاملاً موافق (2+) ، موافق (1+) ، بی نظرم (0) ، مخالفم (1-) ، کاملاً مخالفم (2-) می باشد . اما بعضی از سوالات به لحاظ دروغ سنجی پرسشنامه معکوس در نظر گرفته شده است بطوریکه سوالات 1 ،2،3 ، 5 ، 9،10 ،11 ،14 ، 15،17 ،20،26، 27، 28 معکوس و دیگر سوالات این پرسشنامه مثبت ارزیابی می شوند.
دسته بندی: علوم انسانی » پرسشنامه

تعداد مشاهده: 6628 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:79 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: